teisipäev, november 01, 2022

Matrix IV (osa I)

Oooh-ooh-ooh. Ma isegi ei tea täpselt, et kuidas ma seda lugu peaksin alustama, aga kuidagi pean seda tegema. Otsustasin uuesti ära vaadata Matrix IV osa. See mõte keerles tegelikult ammu peas, aga kuidagi lükkasin seda kogu aeg edasi, sest ma olin juba korra seda filmi vaadanud. Esimese korra emotsioonid sellest filmist olid kuidagi...ma ei saa öelda, et nõrgad, aga see film ei naelutanud mind teleka ette. Vaatasin selle filmi tookord ühe jutiga ära ja siis sain umbes nii aru, et ma ei saa sellest filmist midagi aru. Esimesed kolm filmi olid kinoelamusena hoopis paremad või koguni ägedad, kus kogu aeg toimus midagi ja lisaks tilgutati ägedat informatsiooni. Tegelikult aga sisu poolest olid esimesed kolm osa ettevalmistused neljanda osa jaoks. Seda filmi ei ole mõtet vaadata järjest ühe jutiga või siis suhteliselt mõttetu on seda filmi samuti kinos vaadata. Seda filmi tuleb esimest korda vaadata telekapult pihus. Minul kulus selle filmi vaatamiseks vähemalt 5 tundi. Tegin ka ilmatuma palju pilte sellest, sest see infohulk ja info tihedus ja kiirus ei võimalda sellest lihtsalt algul aru saada, kui ei pane korraks stopi peale ja ei keri tagasi ja ei vaata uuesti. Ausalt öeldes, oli see üks raske vaatamine. See film on manuaal või nagu entsüklopeedia. Seal on kõik see, mis on vaja teada maailma(de) ja nende toimimise kohta, öeldud ja rohkemgi veel. Kui tavaliselt on mõnes ulmefilmis kasulikku sõnumit mõned minutid, siis see film oli algusest lõpuni "sõnum". Nüüd kui ma selle filmi mõtte siin lahti nämmutan, on seda filmi hiljem uuesti juba kergem vaadata. Enne kui filmi juurde lähen, panen ühe mõtte kirja, mis tekkis ja mis vajab natukene lahti seletamist.
Ma olen tihti mõtelnud, et miks mul kunagi ei ole palju raha. Mul on alati raha umbes nii palju, et ma saan hakkama, aga jalaga teist ikka ei sega küll. No seda lugu näiteks toksin oma 12 aastat vana arvutiga ja seega on sel opsüsteemiks Linux, sest Windows kiilutaks selle iganenud arvuti lihtsalt kinni. Ma vaatasin, et ma olin filmist teinud kokku 352 pilti ja kuna neid oli vaja väiksemaks lõigata, siis see tõmbas arvutil hinge korralikult kinni. Kõike pilte ma siia üles ei lae, aga on vaja uue arvuti peale mõtlema hakata. Naljakas on see, et kui ma Tallinnas peatun, siis seal ma kasutan veel vanemat sülearvutit, mille vanus on mulle teadmata. Senini olen saanud nende riistadega hakkama. Natukene täpsustan igaks juhuks üle. Ma ei ole rahalises mõttes kõige vaesem, mul on tegelikult kõik olemas, mida "normaalseks" eluks vaja läheb. Mida ma tahtsin tegelikult öelda, on see, et kui mul oleks palju raha, siis ma ei oleks mitte keegi. Ma raiskaks oma elu kohvikutes, restoranides, õllekates, meelelahutus autustes jms sellistes kohtades ära. Neid tegevusi tehes ma ei tegeleks põhilisega, ma ei otsiks küsimustele vastuseid. Ma oleks Meroving. Samas, süsteem proovib meid koormata kogu aeg millegagi, et meil ei jääks aega väga mõelda. Mis on see süsteem ja kes on selle taga, see saab ka selles loos selgeks ja see on isegi natuke üllatav.


Kes Matrixit on vaadanud, see teab, kes see tüüp pildil on. See on vana programm, kes elab siin maailmas selleks, et tema saaks seda maailma nautida teiste arvelt ja ta teeb kõik selleks, et minusugune inimene ei lõhuks ega ohustaks tema rikast ja naudingute küllast maailma. Merovingianiteks on selles maailmas kõik inimesed, keda kutsutakse eliidiks. Sellest aga täpsemalt juba hiljem. 
Katsun seda lugu kokku viima hakata selle infoga, mida mina tean. Hoiatan ette, et tuleb palju subtiitritega pilte, seega soovitan seda lugu lugeda ja pilte vaadata arvutist.
Vahemärkusena ütlen, et raamatu kirjutamisega ei ole ma endiselt kuskile jõudnud ja selle info valguses, mis minuni paari viimase kuuga on jõudnud, siis ei näe praegu suurt põhjust raamatuga ka tegeleda...võibolla kunagi hiljem. 

Lamba-aedik IV

Hoiatus, tegu on minu nägemusega filmist ja see võib erineda oluliselt sinu nägemusega.
Katsun nüüd siin lahti seletama hakata, mida ma selles filmis nägin. Rõhutan, tegu on ulmega ja kõik, mis ma siia kirjutan, on pärit sellest samast filmist väikeste mööndustega. Ma olen püüdnud info vahel seoseid luua ja panna selles filmis olevat infot mõistetavamasse keelde sedasi nagu mina seda näen.
See nähtav maailm, milles me hetkel elame on üks süsteem või õigemini platvorm. 
Me tavaliselt ei näe seda, aga me oleme veidrates kordustes kinni. Kas sinu elul on praegu suurem eesmärk? Ma ei pea silmas tühiasju nipet-näpet, et saada oma maja või minna järgmine aasta kuskile reisile või õppima jne. Kui sa aga saad teada, et see pole tõeline maailm, mille sa võtaksid siis oma eesmärgiks? 


See maailm on binaarne maailm, arvutikood 1 ja 0.


Filmis oli päris palju selliseid kohti ja mõisteid, millest ma ei saanud aru. Mul ei olekski vaja peatuda neil kohtadel, aga ma tahan teada ja proovin mõista. Kas sümboolse eluvähendaja all (kas pole imelik termin?) on peetud silmas punast tabletti. 


Valik on illusioon. See on väga sügavamõtteline värk. Ma olen proovinud mõelda oma peas enda valikutele ja olen mõelnud, küsimusele, et mis siis oleks kui ma oleksin hoopis nii teinud. Mis siis oleks kui ma praegu ei lähe mitte sinna, kus mul plaan oli minna, vaid teen näiteks midagi muud jne. Kas ma saan üldplaani lõhkuda?


Kus me siis elame? Vastus on alumisel pildil. Aastaarvu ei tasu tähele panna. Morpheus on varemalt öelnud tänase kuupäeva kohta sedasi: "Ma ei saa teile täpselt öelda, mis aasta preagu on, sest me ei tea seda". Morpheus oli Vana-Kreeka unenäojumal, ta oli see, kes vormib meie unenägusid, andes neile kuju. 
Me elame loodud süsteemis, mida jooksutab Jumalik masin (Deus Machina). 


Mis on vaba tahe? 
Vaba tahe on saatus.


Me oleme selle maailma algoritmid ja teeme, mida me "peame" tegema. Binaarne maailm, duaalsus. Kui me aga ei tee seda, mida me "peame" tegema, siis pääseme sellest maailmast.


Miljardid inimesed elavad oma elu teadmatuses. Kui vaatad hommikul aknast välja, kohvi tass käes, ja imetled seda võrratud maailma ning kuuled linnukeste siristamist. Kas oled siis kasvõi korragi mõelnud, et see maailm on liiga täiuslik. Kas see pole mitte võlts maailm?



Kõiki asju, mida meile see maailm (programm) on õpetanud, tuleb vaadata teist moodi. Siis see väljub programmi raamidest ja ei mõju enam meile.



Me elame genereeritud reaalsuses, kus puuduvad tegelikud valikud.



Maailm on illusioon. 
Kuidas sina näed ennast peeglist?


Tegelik reaalsus saabub siis, kui vabanetakse unistustest.


Kes tegi selle reaalsuse siin?
Kes ehitas Matrixi?
Kõige lühem vastus võiks olla selline: Mina ehitasin oma reaalsuse, kuid siin on mõned agad. Siia on pandud kellegi teise poolt igasuguseid eksitavaid ja pahatahtlikke programme ja modaale ning tundub nii, et sellest välja saamiseks, vajame mõningast abi. Maailm on test ja eksperiment samal ajal. Maailm on sulle loodud jooksurada.




Nüüd läheb natukene keerulisemaks. Maailmasid on rohkem kui üks ja teistel maailmadel on teine looja(d) ja kui siit välja pääseme, siis tahetakse meid alati siia tagasi panna (Uroboros).


Siin maailmas eksiteerivad hingega inimeste kõrval ka botid või biorobotid, kuidas keegi tahab. Ja neid on palju, väga palju.


Bottidel on mitu eesmärki. Enamus neist on passiivsel režiimil ja elavad oma tavapärast elu nagu inimesed. Neid on suhteliselt raske eristada inimestest. Nad omavad inimese programmi. Osad botid aga on kontrollprogrammid. Ja need programmid, nagu nimigi ütleb, asuvad sellistel ametipostidel, kus nad saavad inimesi kontrollida. Näiteks töökaaslane või ülemus, hullemal juhul abikaasa.  


Filmis räägitakse häkkimisest, see on minu jaoks hetkel tulevikumuusika, sest ma ei oska siin võrdlusi ega näiteid tuua. Sellest asjast sain umbes sedasi aru, et kui toimub midagi üleloomulikku, mis ei allu füüsikaseadustele, siis on süsteemi häkitud.
Järgneva pildiga on väga lühidalt öeldud ütlematult palju. 


Deja-Vu. See sõna käib filmist läbi päris mitmel korral ja alati kui seda sõna mainitakse, näidatakse kassi. Siin on mingi sõnum või seos, mille peale ma hetkel ei tule.


Jätkub...

2 kommentaari:

  1. Kiisud igal pool!? Kuidas on kutsaga? Esimesel ulmevideol Hiinast kohtas mees teel supermarketisse tühjal tänaval kodutut kutsikat.

    VastaKustuta
  2. See video oli tehtud Hiina uue aasta algul, just kui Hiina oli lukku läinud.

    VastaKustuta