neljapäev, jaanuar 30, 2020

Hüperborea

Kui valetada, siis ikka väga suurelt, et enamus inimesi uskuma jääksid, on üks kuulus mees kunagi öelnud. Mõtlesin minagi, et äkki on Hüperborea ka ikka seal, kus ta vanade kaartide järgi on koguaeg olnud. Hakkasin siis internetis jälgi ajama ja tuleb välja, et ma pole ainus, kes nii mõtleb. Ametlikku arvamust Hüperborea kohta saab igaüks Wikist ise lugeda.

Kaart aastast 1570. Põhja polaarpiirkond on jäävaba, Gröönimaal pole jääd. Vahemärkusena mainiks ka ära, et Liivimaa oli sellel ammusel ajal väga suur (700 aastat orjapõlve?).


Osad inimesed arvavad, et Hüperborea võib olla kadunud Atlantis. 1770. aasta raamatust saab lugeda, et alguses oli terve maailma mandrid jagatud kolmeks: Ogygia, Atlantis ja Austraalia. Ogygia jagunes omakorda Euroopaks, Aasiaks ja Aafrikaks. Atlantis jagunes Ameerikaks, Sebastiaks ja Hüperboreaks.

Mercatori kaardi järgi (16 sajand) nägi põhjapoolus selline välja. Ma arvan, et mees, kes suutis maailma ära kaardistada, ei olnud nii loll, et ta ei oleks teadnud midagi jää ja lume olemasolust piirkonnas. Üks fakt ongi see, isegi kui see mees kaarte väga täpselt ei joonistanud, siis tollel ajal lihtsalt oli kliima soojem ja jääd ega lund ei olnud. Maailmamere veetase pidi palju kõrgem olema kui praegu ja kontinendid ja riikide rannajooned nägid hoopis teistsugused välja kui tänapäeval. Kliima on muutunud mingi sündmuse tagajärjel teistsuguseks.



Gerardo Mercator


Me teame kõik seda, et meie tehnoloogia on nii arenenud, et satelliidid on terve maailma ära kaardistanud ja ei ole maal punkti, mida pole pildistatud või üle mõõdetud. Nii vähemalt meile räägitakse, kuid siiski mõned asjaolud viitavad sellele, et asjad võivad olla natuke keerulisemad.

Kas Hüperborea on pelgalt muinasjutt või luulu tänapäeva teaduse kohaselt? Mõned tähelepanekud ja küsimused siiski on tekkinud.

1. Müüdid Hüperboreast (Atlantis, Mu jne) on vist peaaegu kõikide rahvaste muistendites. Jutud aga teatavasti ei teki tühja koha peale, sama on ka hiiglaste muistenditega.
2. Kirjalikud allikad: vanad kaardid, raamatud, artiklid Hüperboreast.
3. Sõjaväe kohalolu piirkonnas: USA, RUS, NOR, DNK jpt.
4. GPS anomaaliad (4x4 reisiseltskonnal on mitmeid kordi GPS segaseks läinud, kui nad siberis teatud meridiaani või paralleeli on ületanud).
5. Lennukid väldivad piirkonda, samuti tsiviillaevu ei sõida seal just palju.



Mõned huvitavamad kaardid antud piirkonna kohta


1587 Urbano Monte maailma kaart.


1565 Americae pars Borealis


1492 Martin of Bohemia Globe


Novaja Zemlja (Uus Maa) tundub olevat nagu trepiaste Hüperboreale. Osadel kaartidel on Novaja Zemlja kujutatud Hüperborea osana, teistel aga trepiastmeks Hüperboreani. Praegu on Novaja Zemlja peaaegu kinnine saar. Väidetavalt kasutab Venemaa seda saart kui tuuma-prügimäena. Sinna on uputatud suurtes kogustes tuumalaevu ja tuumakatlaid ning muud tuumamaterjali. Kas see pole mitte ideaalne kate, et saar lukku panna ja vältida avalikku huvi saare vastu?

Novaja Zemlja 1587.


Novaja Zemlja 1599. Kadunud tsivilsatsioon- Tartaaria on ka kaardile ära märgitud.


1676. Novaja Zemlja ja külmunud Tartaaria meri. Ei tohiks kaarte lõpuni usaldada, sest olen näinud kaarte, kus juba 1699 ja 1700-aasta kaartidele on ekslikult Peterburg peale märgitud (Peterburgi aga hakati ametliku ajaloo järgi ehitama alles 1703. aastal). Samas väidavad paljud alternatiivuurijad, et 17. sajandil läks kliima halvaks, mandrite kuju muutus mingi katastroofi tagajärjel ja võibolla tõesti oli sel ajal see meri juba jääs.


Natukene veel huvitavat pildimaterjali, 1598. aasta kaart. Sellel kaardil puudub Hüperborea, kuhu ta siis nüüd kadus nii järsku? Hea küll, see pole selle pildi mõte. Siin kaardil on näidatud ära täpne magneetilise põhjapooluse punkt (Polus Magnetis). Kuidas tolle aja inimesed küll seda teadsid?


Põhjapooluse lennu- ja laevaliiklus tänapäeval 

Lennuliikluse (Flightradar) online kaardi väljavõte piirkonna kohta. Lennukid piirkonda just kuigi tihti ei satu.


Kõige suurema poogna piirkonnas teeb vast lend Toronto-Manila, mille trajektoor ulatub isegi üle Novaja Zemlja põhjatipu, kuid kas seal lennukiaknast peale jäämütsi ja pilvede suurt näha on, seda ei tea. Huvitav oleks selge ilma korral sellel reisil ise viibida.


Laevaliikluse (Marinetraffic) online kaardi väljavõte piirkonna kohta. 


Maailmas on ikka väga palju kõvasid tegijad (alternatiivuurijaid), kes on antud teemat sügavamalt uurinud. Üks avastus, mis nad on teinud, on ajavööndi anomaalia. Piirkonnas on kaks linna: Naukan, Venemaa, Tšukotka ja Tin city, Alaska, mille kaugus üksteisest on kõigest 96 kilomeetrit, kuid ajavööndite erinevus on 4 tundi!!! Ma ei ole eriline lapikumaa pooldaja, kuid miskipärast ei osata meie maailma, palli peale korralikult ära paigutada.


Jääb ainult üks küsimus, mida nad peidavad seal Arktika jäämütsi all, kui seal üldse jäämütsi enam on?

LÕPP 

2 kommentaari:

  1. Kaartidel pole enam Põhja-Jäämeri jääs, isegi vanadel ENEKEse ja koolikaartidel. Mandela efekt? Kas ta üldse oli püsivalt jääs kunagi? Kui kirjandust uskuda, siis 19. sajandil kõik, kel mingigi alus oli ja kark vähegi all liikus lendasid/sõitsid põhjanabale. Nende jutu järgi oli põhjas algul jäävöönd ja edasi vaba vesi, vahepeal isegi mage vesi.
    Tahaks väga teada miks siis nüüd ei lasta kedagi põhjanabale. Mis seal siis ikkagi on? Hakka või jala minema.
    Meie maailm pole üldse korralikult ära kaardistatud. Aafrika peaks olema u 14 korda suurem kui Gröönimaa, aga sellelgi lennuliikluse kaardil on näha, et nii see pole. Järelikult pole meil ühtegi tõest maailmakaarti. Vanasti joonistati Arktikasse jäämüts, aga tänapäeva kaardid enam nii kaugele ei ulatugi. Mis silmist see südamest.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänapäeval on olemas droonid, mis polegi enam nii kallid ja saavad kilomeetrite kõrgusele minna. Spitzpergenilt tasuks ühte võimsamat drooni võimalikult kõrgele saata ( keelatud tegevus?) Ja kaamera looduslikku põhja suunda sättida. GPS i ei maksa uskuda. Ilm peab selge olema. Tuleb Spitzbergenisse reisida :)

      Kustuta