kolmapäev, oktoober 26, 2022

Operatsioon "Kanakuut"

Tegu tundub olevat paranoilise teemaga ja võibolla ongi, kuid samas võib olla hoopis nii, et midagi on siiski toimumas. Midagi kummalist juhtus minuga 14. oktoobril 2022. 
Kõige pealt hakkan aga algusest. 
Sündmus toimus kaks aastat tagasi, enne jõule, tööl olles. Arutasin kolleegidega, et mida lastele jõuludeks kinkida ja mõtlesin, et võiks kinkida neile elektrilised hambaharjad. Ütlesin ka seda kolleegidele ja arutasime natukene teemat elektriliste hambaharjade üle. Läks mööda vast mõni minut, kui algul üks kolleeg ja siis kohe teinegi kolleeg teatasid, et nende arvutis avatud olnud Facebooki lehed pakuvad neile reklaamiks elektrilisi hambaharjasid. Nagu on nüüdseks välja tulnud, see polnudki juhus. See jahmatas mind toona, nüüd enam ammu ei jahmata, sest nutitelefonid pidavat kuulama ümbrust ja oskavat analüüsida sõnu ja lauseid. Seda, minu teada enam ei eitatagi. Kogutud infot saab kasutada näiteks reklaamides.


Guugeldasin natukene Meta kohta ja leidsin kohe hunnikute viisi artikleid selle kohta, et Meta teadlased katsetavad ja jändavad mõtete lugemisega. Mitte midagi ei varjata ja see on reaalsus. Vaadake seda videot (eesti keeles) alates 39 minutist või lugege mainekast Time artiklit "Meta ehitab AI-d, mis loeb ajulaineid". See lihtsalt tundub uskumatuna, aga kogu info on vabalt saadaval, aga kui seda juttu proovida nüüd mõnele "normaalsele" inimesele rääkida, siis eks ta arvab, et tegu on hullumaja kandidaadiga. Ma selle blogiga siin olen püüdnud just läbi küsimuste küsimise arendada ise ennast ja selleks ka olen liigitanud kogu blogi ulmeks, sest tõestada justkui midagi ei saa. Tuleb aga nii välja, et saab tõestada küll.  31. augustil 2022 teatas Meta, et nende teadlaste poolt leiutatud AI suudab lugeda ajulaineid. Nagu ikka, kohe rõhutatakse, et see hakkab tulevikus aitama inimesi, kes ei saa suhelda või on mingi kolmas häda. 
Vaadake näiteks James Bondi filme, kus kõige kurjemad inimvihkajad ongi just kõiksugused miljardärid, filantroobid ja teised nn "maailma päästjad." 
Kui te videot vaatasite, siis saite vast aru, mis kogu selle asja eesmärk on. 
Kes aga küll kõike seda pulli võiks koordineerida? Eks seal videos on see samuti öeldud.
Et ajulainete lugemine saaks õnnestuda, peab olemas olema nutitelefon. Minul on telefonis nii FB kui ka Messenger. Ok, see, et keegi kuskil saab mingeid mu mõtteid mingit viisi lugeda ja seda infot reklaamiks kasutada, see ei sega otseselt mu elu, aga selline tegevus ja teadmine sellest häirib mind, sest see pole kaugeltki normaalne.
Nüüd aga täna hommikul juhtus midagi, mis pani jahmatama. Läksin hommikul kanamaja juurde, et kanad õue jalutama lasta. Olin neile just valmis saanud soojustatud kanakuudi, milles nad peaksid saama talve üle elada. Tegin ukse lahti ja uurisin kanakuudi ventileerituse seisukorda. Pean tunnistama, et parajat umbsust ja lauda haisu viskas kuudist välja oma jagu, kuigi mul on tehtud kanakuudi mõlema külje seina sisse ventilatsiooni avad. Mõtlesin, pange nüüd tähele! Ma mõtlesin, mitte ei rääkinud enda ette, et peaks äkki paigaldama kanakuudi ühe ventilatsiooni augu ette elektrilise ventilaatori, mis ventileerib selle väikese putka mõne hetkega ära. Läksin siis tuppa tagasi ja mõtlesin, et hiljem tegelen selle ventilatsiooni mure lahendamisega. Võtsin kapi servalt nutitelefoni ja läksin Facebooki, et vaadata, mis seal toimub ja minu suureks üllatuseks nägin ma seal kohe sellist asja.


Vot see on alles kokkulangevus! Miks peab mulle mingi firma pakkuma just esimeseks reklaamiks seda sama ventilaatorit, millest ma hetk tagasi just MÕTLESIN! Jah, mõtlesin, ei rääkinud sellest, ei guugeldanud seda ja üleüldsegi olin juba hetkeks teemat peast välja viskamas. 
Kui vaadata seda pilti nüüd uuesti, siis seal all on ka pakkumises vinüülplaadimängija, mille taolist soovis mu kallis kaasa jõulukingiks. Selline tegevus aga on nutitelefonil tavapärane, sest see riistapuu sünteesib kõnet ja pakub vastavalt mu kõnele ka tooteid. 
Ei hakka siin üldse edasi aretama, mis sellise tehnoloogiaga teha saab, sest see mõttearetus on juba minu eest ära tehtud. No vaadake kasvõi filmi "Minority Report" Tom Cruisega peaosas.
Arvan, et ainult nutitelefonist ei piisa, peab olema veel midagi, mille kohta on mul ka arvamus olemas, aga neid mõtteid hetkel siia ei pane. Jätkuvalt hoiatan, et tegu on puhta ulmega, sest üks asjade kokkulangevus on juhus, kaks aga seaduspära...

LÕPP

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar