reede, detsember 30, 2022

Sheldoniani teater

Head vana-aasta lõppu kõigile, kes siia aeg-ajalt satuvad. Vahepeal on tükk tegemist olnud ja pole eriti saanud või tahtnud ajalugu uurida, kuid selle eest võtsin ühel õhtul ennast kokku ja kirjutasin mõned read raamatusse. Kellele minu mõttekäigud on huvitavad olnud, see leiab ise lingi ülesse. 2022 aasta võin vast kokku võtta sedasi, et see on minu jaoks olnud kõige pöörasem aasta üldse. Ma ei mõtle siin argiselt vaid vaimselt ja kogemuslikult, samuti informatsiooni hulk on olnud meeletu ja ma seedin paljusid asju senini. Samas, kehtib siin ütlus, et mida rohkem tead, seda vähem tegelikult tead. Kõige tähtsam ei ole mitte ajaloo uurimine vaid isiklik areng ja teada saamine, et kes ma tegelikult olen. Ajalugu käib muidugi selle arengu juurde, sest mööda neid radu käies olengi ma sinnani jõudnud, kus ma parasjagu olen. Seda on muidugi ütlemata vähe, aga midagi ikka. Alles üks päev avastasin midagi enda kohta, mida ma olen kogu aeg nagu tundnud, aga ei ole tähelepanu osanud sellele pöörata. Ma vaatasin oma noorema tütre joonistatud pilti minu kohta, mille ta joonistas kunagi ammu tolmusele auto klaasile. Millised suurepärased õpetajad on lapsed, kuid kahjuks teinekord märkame seda alles hiljem. Hea seegi, kui üldse märkame. Mina olen igal juhul väga tänulik.

Et asi liiga isiklikuks ei läheks, siis see lugu pole õige koht, kus sellest rääkida. Raamatus kunagi võibolla pajatan sellest lähemalt. Lõpetan selle aasta siis ühe kergema looga ja kommentaare siia ei pane.

Inglismaal Oxfordis asuv Sheldoniani teater ehitati aastatel 1664–1669 Christopher Wreni projekti järgi Oxfordi ülikooli jaoks. Hoone on nime saanud tolleaegse ülikooli kantsleri ja projekti peamise rahalise toetaja Gilbert Sheldoni järgi. Seda kasutatakse kontsertide, loengute ja ülikooli tseremooniate jaoks, kuid teatrietenduste jaoks alates 2015. aastast. 

Tegu on pildilooga. Küsimusi ei küsi ja vastuseid ei paku. Hea materjal, kus treenida iseseisvat mõtlemist.

1807. aasta (ülemine)



 

Kuppel 1807. aastal (ülemine).

Kuppel ja torn 1674. aastal.



LÕPP

2 kommentaari:

  1. Head vana aasta lõppu! Pane palun raamatu link ka, mida kirjutad, pole seda blogis tähele pannud ja see blogi on väga suur, et seda siit kiirelt leida. Tänud :)

    VastaKustuta
  2. https://valveroot.blogspot.com/2022/03/uksik-hunt_31.html?m=1

    VastaKustuta