esmaspäev, august 08, 2022

Aukudega ajalugu

Ma olen läbi töötanud lugematul hulgal erinevaid vanaaegseid raamatuid/ajalehti ja muud kirjandust, kuid see pilt, mis ma lõpuks ajaloo "jama" (kui nii võib öelda) kohta leidsin, on seni parem tõestus sellele, et mu uurimine ja kõhklused/kahtlused on siiski "kahjuks" tõsi. Kõik on vale, kogu vanem ajalugu on vale. Miks ajalugu on üks suur vale, see aga on hoopis teine küsimus ja tegelikult on ka kaudsed (päris kindlalt ei saa midagi väita) vastused sellele küsimusele olemas. Kui ma seda pilti nägin, siis ma algul mõtlesin, et tegu on mingi nalja raamatuga, kuid kohe sain aru, et sellisel juhul on kõik need vanad raamatud, mida ma olen sirvinud, nalja raamatud. Kui see pilt ei pane inimest mõtlema, siis mis üldse paneb? Selgitan natuke tausta ka juurde, kes on loogik, saab aru ilma, et peaks olema kiviraidur või mõni ehitusspetsialist. Olen 4 aastat õppinud ehituskoolis ja olen tegelenud ehitusega pikki aastaid, samas teen seda ka oma tarbeks praegu. Antud pilt pärineb 1731. aasta raamatust "Physica sacra" (Püha füüsika). Kaks meest saevad saega suurest kiviplokist väiksemaid plokke välja. Lööge nüüd korra Google otsimootorisse sisse sõna "saag" ja leiate sealt üpris lihtsalt üles informatsiooni sae ajaloo kohta. Saate teada, et 300. aastat tagasi ei olnud mingeid kõvasulam- ega teemantsaage, olid olemas rauast saed. Pilt ise aga räägib Salomoni töömeestest ja vist vaid Jumal ise teab, millal need töömehed maakamaral ringi jalutasid või kas üldse? Fibo- ja tuhaplokki (savi ja tuhk - need pole tegelikult kivimid) saab täitsa edukalt käsisaega saagida, aga vaadake, mis kiviplokkidest on enamus vanasid maju ehitatud. Teen natukene teemat veel lihtsamaks. Oletame isegi, et olid olemas kõvasulamsaed, aga kas keegi suudab endale ette kujutada, et isegi kui saag vastu peab, saab sellega sedasi kivi lõigata ja veel selliseid jurakaid plokke? Iseenesest mõistetavalt on see võimatu. Mõelge kasvõi ainult ühele lossile või mistahes vanale hoonele. Mitu kiviplokki üks ainus maja sisaldab? Vastuseid, kuidas tegelikult kiviplokke tehti, on mitmeid, aga see pole selle loo teema. Ei ole mina ega vist ka keegi teine näinud sellist joonistust, kus oleks vanaaja töömehi kujutatud kuidagi teistmoodi kivi töötlemas, kui ainult meisli ja haamriga. Nüüd siis ka "sulle-mulle" saag lisaks. Enam absurdsemaks ei saa minna, või siiski saab?


LÕPP

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar