Tegemisi toimetusi on nii palju, et ei jõua kõiki asju uurida, mis huvitavad tunduvad, aga sellegipoolest tähelepanekuid maailmast võib avastatda kasvõi igapäev, ole ainult mees ja vaata tähelepanelikult. Eks ma olengi vaadanud tähelepanelikult nii palju kui võimalik ja ühtteist ikka näeb (nägemise all mõtlen ka uusi mõtteid). Ma ei oska väga paljusid mõtteid lõpuni mõelda ja veel vähem kirja panna, kuid sellegipoolest mõni mõte küpseb ja areneb mu peas ja sellest võib saada ka siia blogisse mõni ulmelugu mingil ajal. Üks lugu tuleb põhjanabast, mille mustand on mul juba valmis kirjutatud ja jõulukuul tahaks siia üles riputada ühe loo iidsete aegade jõuludest Eestis, mida pühitseti tollel ajal hoopis ühe teise mehe auks ja oli hoopis teise nimega püha.
28 september 2021
12 september 2021
Lame maailm
See blogi on rohkem ulme-ajaloo uurimise blogi, kuid ühe loo lamedast maast peab ka ikka siia valmis kirjutama, sest see haakub tegelikult ajaloo teemadega vägagi. Mida aeg edasi seda rohkem kuulen ma kiidusõnu lamemaalaste aadressil s.t sõna „lamemaalane“ hakkab omandama positiivset kuvandit. Paljudele teeb kindlasti au kui neid lamemaalasteks kutsutakse. Kuhu ma siis selle teemaga rihin? Selles teemas pole mitte midagi uut ja internet on vastavasisulisi kirjutisi ja videosid erinevate nurkade alt pungil täis - kes otsib see leiab. Lihtsalt tahan öelda, et nagu kõiksuguse informatsiooniga siin maailmas on, siis "eliit" kui nii võib öelda, ei varja uurijate eest tegelikult mitte midagi, kõik on nähtaval, kuningas on alasti. Kuid need inimesed, kes natukene teema vastu huvi tunnevad ja uurivad, siis nad jõuavavdki paratamatult teistsugusele järeldusele, kui tavajoonel meile asju püütakse näidata. Siin muidugi tuleb mängu ka see, et missugusena sa infot näha soovid, sellise tulemuse sa ka täpselt saad. Kuid ütlen ausalt, mina proovin näha infot nii nagu on. Kui poleks sellist internetilehekülge nagu flightradar24.com ja ma sealt ei saaks lennukite trajektoore reaalajas üle kontrollida, siis ma seda lugu siia ei kirjutaks. Kirjutis tuleks päris aus, kui ma teeksin ka siia juurde ühe katse, kuid hetkel mul ei ole aega seda katset teha, kui aega saan, siis täiendan lugu hiljem. Katse näeb välja selline: Tuleb vaadata flightradarist üks pikamaa lend välja, mis lendaks justkui kaarega või siis justkui ebaloogilist trajektoori üle uurija kodukoha (viivitus võib olla umbes 5 minutit, s.t lennukit tuleks juba ennem taevast otsida, kui see flightradari järgi kodukoha taevasse ilmub), siis ei saa hiljem sellist udu ajada, et seoses sellega, et maailm on ümmargune ja tekivad flightradari lennutrajektooridele moonutused. Nüüd aga kõigest lähemalt.
Kuidas siis õigupoolest lame maa võiks välja näha? All pool on 1892. aasta kaart lamedast maast. Uus standartne maailma kaart.
Lameda maa kaart Wilbur Glen Voliva circa 1931.
Ülal olev kaart on väga põnev, kes tahab see uurib ise lähemalt, kuid esmalt hakkab silma muidugi põhjanaba, kus on mere või ookeani asemel maa ning mingi võimas salapärane mast või antenn.
Nüüd aga toon siia välja mõned põnevamad lennutrajektoorid flightradar24.com internetileheküljelt mis ma leidsin ja samad lennutrajektoorid võrdlusena lameda maa kaardilt. Olgu veel öeldud, et näiteks ÜRO kasutab oma embleemil lameda maa kaarti.
Flightradari kaardil toimub lend Frankfurt-Vancouver väga kummalist rajektoori mööda. Võib küsida, et miks nii? Kas tõesti maa kumeruse tõttu toimub see lend üle Gröönimaa keskpaiga?Loogiliselt võttes peaks selle lennu trajektoor olema umbes selline:
Lameda maa kaardil aga on lend täiesti sirgjooneline ja loogiline ning suundub tõepoolest üle Gröönimaa keskpaiga.
Järgmine näide on lihtsalt kõige parem näide mis saab olla. See peaks ka ära välistama selle väite, et maailm on ümmargune ja sellest tekivad flightradari kaardil moonutused. Nagu juba eelpool mainisin on vaja teha ikkagi veel katse ja otsida Flightradari kaardilt mõne pikamaa lennuki trajektoor ja siis õue vaatama minna, et kas tõepoolest lennuk üle kodukoha lendab, aga nüüd näite juurde.
Kui gloobus laiali venitada, siis kõige otsem trajektoor New Yorgist Hong Kongi oleks sellist trajektoori mööda nagu all pool oleval kaardil näha. Mingit põhja suunalist lendu New Yorgist ei saa olla.
Ja kõik loksub jälle paika, kui kasutada lameda maa kaarti. Tõepoolest on sellisel juhul kõige otsem lend New Yorgist Hong Kongi suunaga põhja poole, mitte läände. Ehk kogu info on avalik, aga inimesed ei tee oma silmakesi lahti ega taha kaasa mõelda. Mingit palli ei tundu olemas olevat.
Paljud pikamaa lennud aga klapivad oma trajektoori poolest enam-vähem nii gloobusega kui lameda maa kaardiga. Kõige viimasena panen siia mõtiskluseks Fligtradari kaardi väljavõtte lennuliiklusest all pool ekvaatorit ehk lõuna poolkeral (kui on selline kera olemas?). Seal puudub peaaegu täielikult lennuliiklus, aga miks? Targemad vaatavad ülevalt poolt mõnda lameda maa kaarti ja teevad sellest ise omad järeldused.
Lõpetuseks küsiksin ühe väga lapsiku küsimuse. Teatavasti on teadusliku faktiga meil sellisel juhul tegu, kui saab korraldada katse ja katse tulemusest saab teha teatava järelduse ning katse peab olema korratav. Aga kas oleks võimalik teha selline katse, et võtta mingisugune raskest ainest kokkupressitud kera, mis peaks "meie" ümmargust maakera kujutama ja lasta sellele kera peale õhk (atmosfäär) nii et see ära ei lenduks kera pinnalt ja lisaks panna see kera vaakumisse nii, et õhukiht jääks püsima kera pinnale. Sellist katset ei ole tõenäoliselt võimalik teha ega ei hakata kunagi ka tegema, sest see ei ole võimalik. Küsimusi sel teemal on veel mustmiljon ja samuti oleks probleemidele võimalik lahendusi otsida, kui jätta välja kera mudel. Kus kohas me siis lõppude lõpuks elame? Äkki meil ei olegi tarvis seda teada? Kui maailm vahepeal teistpidi ei pöörata (oht on olemas hetkel), siis uurin teemasid edasi nii palju kui võimalik.
LÕPP