Viimasel ajal pole jõudnud tegeleda uurimistega ja seda isiklikel põhjustel. Ka viimane Varssavis käik ei andnud mulle mingeid uusi teadmisi ja tegelikult on see vana kordamine. Nüüd ehk saab jälle uurida ja ulme asjadega rahulikult edasi tegeleda. Kriibib ka veel raamat, mis on umbes kolmandiku osas valmis kirjutatud ja on vist aega ka talvel sellega tegeleda. Aga, mis ma plätran siin, panen mõned pildid, mis ma klõpsasin Poola Rahvusmuuseumis. Kahjuks oli aega vähe ja osad saalid jäid läbi käimata, kuid midagi ikka jäi kaamera ette.
Pildil on näha, et veetakse liiva ja tegevus toimub 19. sajandi lõpu poole. Loomulikult on see pilt maalikunstniku fantaasia või AI lollitamine, sest vaadake paati paremal. Mitte üks loll ei kuhja oma paati nii palju liiva, aga AI just taolisi lolle vigasid teebki. Üldiselt seda ei märka paljud, kuid kui vaadata praktiliselt ükskõik, mis vanemat maali, siis vigu leiab sealt peaaegu alati. Küsimus on pigem selles, et kuidas AI taolisi pilte sajandeid tagasi sai teha? Ilmselt on siin mitu ulmelist varianti. On kirjeldusi kaugetest aegadest, mis vastavad üks-ühele AI-le. Olen neid lugusid siia varemalt kokku pannud või meenutage kasvõi Arne poolt täheldatud "Rauda" Pikri loost. Teine variant on see, et me elame simulatsioonis ja mitte midagi pole tegelikult päris. Ka sellest võimalusest olen palju kirjutanud ja kordama ei hakka.
Suurendus võimatust olukorrast. See üks vennike ei jõua nii palju aerutada, et seda liiva täislastitud laeva korralikult liigutada. Üks vale liigutus või kasvõi aevastus mõne mehe poolt ja see paat on põhjas.
Kivitahvlid. Neid oli seal üks-jagu uurimiseks välja pandud. Need artefaktid seal rahvusmuuseumis on pärit suuremas osas Sudaanist eelmisel sajandil toime pandud väljakaevamistelt, kus tuntud Poola arheloog vedas enamus varandusi Poola. Neid artefakte on seal väga palju. Isegi 5-6 meetrised graniidist sambad olid kaasa toodud. Eks Sudaan varsti Poolale ultimaatumi esitab, et nad nende lossi koos sisutusega liiva alt välja kaevasid ja paremad asjad Poola vedasid. Kivitahvlid aga on minu meelest täiesti mõttetud asjad. Need sobivad ainult väga tähtsa informatsiooni säilitamiseks ja see info, mis neile kirja on pandud, pidi olema adekvaatne väga pikki aastaid.
Kuna see blogi oskab piltide järjekorda üleslaadimisel lootusetult sassi ajada, siis ei saa siia panna pilte järjest ja tulevad nii kuis tulevad. Pildil on Jeesus ristil, kuid mis temaga juhtus? Pidalitõbine ega muud haigust jumalapoeg ei saanud põdeda, sest ta oskas nipsust kõike ravida, ka surnuid äratada.
Puidust käsirist. Taolisi erinevaid riste oli seal näitusel vähemalt 50. Oli metallist väga algelisi kui ka suurepäraseid nikerdustega meistriteoseid.
Nikerdus tase on tasemel, mida suudab minu arvates ainult masin. Kirjas on ka risti valmistamise aasta 851.
Metallist käsiristid.
Hoonekompleksi makett, kus väljakaevamised toimusid.
Taolisi ristidega kive olid paljud klaasitagused täis.
Vahelduseks üks maal Berliinist aastast 1890. Miks pidid inimesed ehitama nii laiasid tänavaid, kui põhiliseks transpordiviisiks oli jala kõndimine või hobusega sõitmine?
Mutike raamatuga 19. sajandist.
Ja raamat on üleni värviline ja väga peenelt trükitud. Trükikunsti tase pidi olema väga kõrge.
Mis linnaga on tegu? Kas tegu on Vana-Rooma ajastuga? Kindlasti on, mis sest, et pildil on 19. sajandi Vilnius.
Kas Varssavi oli enne pommitamist siis teistsugune? Loomulikult mitte. Vana-Rooma riik lõppes osade tõendite ja oletuste järele alles umbes 19. sajandi esimesel poolel. Miks lõppes, ka selle kohta on palju oletusi ja kõigist neist olen selles blogis kirjutanud.
Varssavi enne kui see täielikult puruks pommitati.
Nikerdustega kuldne urn, mis oli minust kõrgem. Arvasin, et see on metallist, aga....
...kips mis kips. Kas Eestis on mõnda meistrit või töökoda, mis taolisi peenelt nikerdatud uhkeid ja suuri esemeid on võimeline kiiresti ja odavalt valmistama? Kahtlen selles sügavalt. Miks kiiresti ja odavalt. Sest vanasti olid kõik kohad taolisi kaunistusi täis. Järelikult pidi olema tehnoloogia arenenud ja arvatavalt ei maksnud taolised asjad kuigi palju. On ka võimalus, et raha sel ajal üldse polnud. Kõik asjad olid "tasuta."
Keegi kunstnik oli joonistanud ka budhat. Budhaga on samuti palju kummalisusi. Väidetavalt oli ta hiiglane ja vähe veel sellest - tal esines üle 30 anomaalia, mida tänapäeva inimestel ei esine. Üks anomaalia on ülipikad sõrmed. Osadel joonistustel ja kujudel on kõik sõrmed ühepikkused.
Malta rist on peale hekseldatud pea igale kivitükikesele, mis seal näitusel välja oli pandud.
Maal 19. sajandi keskpaigast. Täielik nonsens minu arvates. Mitte üht valgustit ei ole ruumis, on ainult aknad, kuid sellest jääb ilmselgelt väheks, et igal aastajal muuseumis maale vaadata. Pimedal ajal olid need ruumid täiesti kasutud.
Millegipärast meeldisid paljudele kunstnikele ka igasuguseid sulelisi ja karvalised ja teisi sõralisi maalida. Kust aga tuli inspiratsioon?
Paar meest sikutavad elu eest, et pronksist kella paigale saada.
Taolise Kreeka õigeusu vasest risti leidsin ka mõned aastad tagasi oma õuelt. Meie mail on Kreeka õigeusk mugavalt Vene õigeusuks muutunud. Kuigi mõnel pool jäid isegi Eestis Kreeka-õigeusu kirikud ümber nimetamata Vene-õigeusu kirikuteks. Minu teinepool tegi taolisest ristist fantastilise ehte ja kui ma ei eksi on see tal veel senini alles.
See nägu on selle muuseumi kõige tähtsam ja kuulsam eksponaat. Ei süvenenud seekord, et miks. Aga vait see nägu käsib olla ja võibolla isegi kuuletuda.
Ma oleks võinud siia kleepida veel hunniku pilte, sest kõigil fotodel, mis ma tegin, on midagi kummalist, aga ega see midagi uut juurde ei anna, nii et lõpetan loo Poola vanalinnas auva sambaga ja selle eelkäijatega. Samas, olen enam kui kindel, et ma olen selle info varemalt ka siia juba riputanud. Varssavi tehti praktiliselt maatasa 2 MS ajal. Pilbas ei jäänud pilpa peale. Terve vanalinn koos kuningalossiga ehitati uuesti üles. Niiet seal kandis pole midagi originaalset tänapäeval vaadata, kuigi see võib tunduda vana. Mulle meeldib raekoja platsis üks šnitsli restoran, kus ma väga palju kordi kõigi nende aastate jooksul olen söömas käinud, kuid kahjuks ka see ilus võlvlagedega koht on kõik uusarendus, aga jätab hinge sellegipoolest nostalgilise tunde.See graniidist jurakas seisis väljakul 1883-1944 ennem kui see õhku lasti. Purskaev oli vist olemas ka sellel sambal. Kindlalt oli purskkaev olemas aga vanemal sambal, mis ei olnud ehitatatud graniidist.
Kui loll peab üks inimene olema, et tulistada automaadist graniitsammast?
Samba jäänused, mis pärinevad 17. sajandist. Minu hinnangul on see betoonist ja kruusast kokku mätserdatud.
Nii näeb välja sammas tänapäeval. Meil on käsil kõrgtehnoloogiline ajastu, aga purskkaev on tänapäevaste sammaste jaoks liigne luksus.
Armatuur betoonis.
LÕPP
Vana Rooma riiki ei ole olemas olnud.
VastaKustutaKäib kategooriasse võltsitud ajalugu ajupesuks.
Kõik võib olla. Aga mis siis oli? Ja sooviks võimalusel raudkindlaid tõendeid, et nii julgelt väidate...üldiselt ei tea ei mina ega ka keegi teine, mis oli, kuid vana-rooma klapib vägagi hästi just SPQR-i tõttu. Mis see on? Tasub uurida, olen sellest palju kirjutanud ja üks väike vihje veel lisaks. Narvas oli Triumfikaar (ametlikult tunnustamata fakt), kus oli nimetatud lühend kirjas. Inglismaal istusid 19 sajandi algul veel üpaljud tähtsad riigipead saalis koos, kus teiste seas lehvis SPQR Londoni lipp. Eks ma arvan, et Vana-Rooma asemel äkki mõtlete siin Tartaariat? Kaardid ei kinnita, et Tartaaria asus Rooma aladel, pigem idas, aga üldiselt pole mõtet vaielda siin kommentaariumis ega ka tegelikult kuskil mujal. Kui on kommentaari kirjutal mingisugustki adekvaatsemat infot, mida ma ei valda, siis võib kirjutada meilile, mida ei ole sellelt lehelt raske üles leida. Üldiselt edaspidi kustutan käigult sisutühjad kommentaarid.
KustutaRooma riik kestab edasi, Venemaal ja USAs on senaatorid. Vappidel ikka samad sümbolid.
VastaKustutaVõib ka nii asja võtta.
Kustuta